BONDA

BONDA

30 January 2014

Sunyi kan hidup ni..


Sunyi kan hidup ni..
Hari ini, Walaupun dikelilingi dengan 4 cahaya mata yang tersangat lah aktif,  x tercapai dek akal keaktifan mereka, tapi hati aku tetap sunyi..ruang2 yang ada ni terasa kosong ja..kenapa arrr..terasa macam hidup ni x diberkati, segala amalan amalan aku sepanjang 29 tahun ni seolah2 x diterima tuhan, seakan2 segala perbuatan baik aku yang x seberapa ni dikembalikan semula kepada aku, seakan2 tidak layak untuk ditulis di dlam buku kebaikan..kenapa mcm ni arr??
Hidup aku, insan yang bernama NORMIE HANA BINTI A. RAHIM ni sememangnya dikelilingi dengan kisah2 tragedi, pahit manis, suka duka, pertemuan dan perpisahan, jatuh bangun..semua tuh aku dah rasa, mungkin itu yang buatkan aku berada dalam lingkungan dan lingkaran ‘sepi’ ini. Ada insan insan tersayang yang menemani tapi x dapat merawat sepi di hati..mungkin juga aku rindukan arwah mak, abah, adik.. semua insan2 ini dah pegi mengadap illahi..alahai pancarobanya hidup aku niii tuhan..jiwa ni rasa kontang dgn kebahagiaan, setiap derai langkah perjalanan yang aku susun pun rasa macam x da tujuan, x tau di mana pengakhirannya.. tapi aku masih bersyukur kerana sesepi dan sesunyi aku, aku tau masih ramai lagi insan di luar sana yang merasai benda yang lebih teruk dari aku..tuhan, aku hanya mohon keberkatan dan keredhaan dariMu..cabutlah nyawaku di saat2 aku telah mengecapi setitis kebahagiaan..tidak pernah ku mohon selautan, cukuplah sekadar setitis bahagia..cukup untuk melengkapi hari2 ku yang sepi..nak ku luah perasaan hati ni pada hubby tapi sure dia x faham punya sbb ati pompuan n lelaki ni lain2.. nak nak plak bidang kefahaman dia n aku 100 % berbeza…sebenarnya kan, aku berani ja tulih di blog sbb rasa mcm x da sedara mara @ org luar yg follow blog ni..klu ada pun mungkin kebetulan ter enter atau pun apa apa ja la…dan dan lagi 1, aku dapat rasakan hidup aku ni akan berakhir dgn kematian..memang la suma yang idup akan mati kan, tapi pengakhiran idup aku ni mungkin kematian yang disebab kan oleh………jeng jeng jeng..
wassalammmm

No comments: