BONDA

BONDA

23 March 2015

bila hati ingin berbicara, di sini ku meluah rasa.melontar segala 1000 yg terbuku.sayu bila dikhabarkan tuan guru nik aziz tlh kembali ke pangkuan pencipta.aku x mengenali secara dekat, apatah lagi untuk dia mengenali aku.tp pada aku tok guru satu satunya insan yang menjadi contoh dibumi malaysia ini untuk generasi ank2 muda.memegang tampuk kepimpinan dlm tempoh yg bleh dikatakan memang memecah rekod.sgt disanjungi oleh pencinta agama.di keji pun selalu namun ditelan ia sbg ujian dlm menjalani kehidupan sbg hamba allah.hbt sungguh kecaman untuk tok guru, bedilan kata2 tohmahan di serata pelosok.buat la apa pun, benda baik tetap dipandang enteng apatah lg benda yg dibuat itu  agak kurang enak bg sstgh phk.pd aku bkn bnda yg kurang enak, bnda baik2 sj tp kekurangannya trasa pada kumpulan yg membangkang perjuangan tok guru. mendapat cacian kiri dan kanan.moga dgn persemadian ini, Tok guru tng Di alam sana.dgn kepergian ini, hrpn semoga pintu2 kesedaran terbuka pada yg membenci.kata org, di saat kita kehilangan barulah kenikmatan kasih dan kerinduan itu wujud.moga akan ada insan yg akan lahir di dunia ini menyambung perjuangan beliau.meyambung legasi perjuangan beliau.terus memgorak lgkh dlm perjuangkan hak2 islam. terus menghayun lgkh dlm meneroka sesuatu yg dirasakan telah lama hilang di mata islam.undang2, percaturan politik semuanya berasaskan hukum dunia.dunia kini telah terpesong,di genggan oleh tgn2 rakus yg gila dan tmk tuk memerintah..aku bukan haluan kiri atau kanan tp sedih dgn kehilangan ini

No comments: