BONDA

BONDA

07 October 2014

Hidup berpaksikan nafsu..
Nafsu bertunjang kan syaitan.
noda senantiasa hadir dan berkalangkan dosa.
kalau beginilah hidup, mgkin rezeki selautan pun akan kering,
gunung setinggi awan pun akan menjadi rata.
ayuh lah diri diri yg alpa..
hijrahkan diri kita.
usah terbelenggu dgn setalam dosa.
jgn disia hidup indah ini.kita ada pilihan,
pilihan kita yg menjadikan kita seperti skrg.
baik pilihan , baiklah hakikatnya..
terpesong pilihan maka padahlah jadinya.
aku selalu menyeru kerana aku pun seringkali lupa.
kdg2 terleka dgn belaian dunia.
hinggakan aku lupa panggilan syurga.
tatkala dilambai oleh seruan dan wangian syurga,
ketika itulah aku alihkan pndgn mencari sesuatu ironi.
bongkaknya aku.
takbur dgn segala nikmat.
setelah apa yg telah dipinjamkan seharusnya ku bersyukur.
tapi ku reward kan syukurku dgn kezaliman pd diri sendiri.

No comments: