BONDA

BONDA

15 January 2015

Perjalanan dan rentetan takdir bg stp insan yakni makhluk ALlah mmg berbeda.ada yg sakit sakit sakit tp x juga sembuh, asik sakit smpai la maut dtg menjemput.ada yg sht, sht sht tp at last maut meragut dgn tetiba.ada yg sakit, sembuh sakit sembuh.ada yg x pnah sakit lgsg.tp mcm mna pun takdir kita, pengakhiran kita hanya satu iaitu mati. Mati juga satu persoalan, adakah mati kita itu dlm keadaan yg diredhai, mati dlm keadaan berpasangan @bujang, tempat/saksi ajl kita, bila di mna dan kenapa itu akn mnjadi persoalan bg org2 yg menziarahi jnzh kita kelak.. Emmm masuk bab lain plak, ssh nya hidup kita ni dikelilingi dgn org yg berhasad dengki, memecah belah sesuatu keamanan, perosak pada 1 kedamaian.aku jrg jmpa dgn org mcm ni, klu jumpa pun setakat dlm drama melayu ja la.ya la drama tamil sikit2 menari gelek2, drama cina plak sikit2 psl bisnes2, drama indon sikit2 psl tetukaq ank.drama mlyu ja la yg ada bab2 dengki mendengki ni.ecely apa yg ada dlm ati insan2 yg bergraduan PHD ( perasaan hasad dengki) ni arrr..sikit2 nk sampai kan cerita pada si a, pastu dia sampai pda si b plak..konklusinya, dia gulung suma apa yg dia ckp tu then dia heboh pd suma org yg total nya 100% telah dimanipulasikan.pelik kan, xda keja ka? Xda arah sgt ka nk buat? Ehh aku x mention sapa2 tau, aku byk tgk derama jer hokeyyyy.individu mcm ni mgkn rasa x puas bla tgk org lain sng.kdg2 bkn takat org lain ja, sedara mara sendri pun dia nak kacau.aku pun 100% x smpurna tp aku x guna kan kekurangan aku untuk menampakkan kekurangan pd org lain.

No comments: