BONDA

BONDA

24 August 2012

adik ahmad muhammad

raya ke dua mmg aku habiskan masa di umh sambil kms2 pa yg patut..sambil basuh kain buka tv 9..ada kisah kehidupan adik ahmad muhammad, kisah mereka nih pernah gemparkan negara sbb dilahirkan sbg kembaq siam. program tunjukkan pejalanan kehidupan mereka dari lahir sampi jalani pembedahan di arab saudi pastu sampi la mereka kehilangan ibu tercinta tahun  lps akibat barah payudara.
 
menangis aku sorang sorang sbb x tahan sedih tgk ketabahan yang ditunjukkan oleh adik ahmad dan muhammad..kecekalan mereka nih dah bg  1 inspirasi baru pada aku, mgkn kita rasa kita ssh tp masih ada yg lg ssh di luar sana. tp ada hikmah suma nih, tuhan maha adil.
 
menjalani kehidupan dgn sebelah hati, kaki sblh, pendek kata suma serba sblh la sbb share sorang sikit, ..bila tenung muka dua beradik nih, sayu ja hati aku, bergenang air mata, kuatnya smgt yg telah tuhan anugerahkan pada mereka dua beradik ni. tp aku syukur sbb tuhan anugerah mereka dgn seorang ayah yg sangat penyayang, sgt memahami perjalanan anak2 nya yg sukar. memulakn tugas di awal pg smpai la ke tgh mlm, kerja sbg tukang kimpal besi lgsg x ganggu rutin dia tuk jaga anak2.. klu dulu tugasan di rumah, si isteri yang buat tp takdir telah tertulis si isteri telah pergi menemui penciptanya sejak 9 bln yang lalu. ujian  demi  ujian diterima dgn redha. ya tuhan, kau permudahkan lah perjalanan kehidupan mereka sekeluarga ini..sesungguhnya tiada ujian yg diturunkan jika ia x mampu  ditanggung oleh hambamu. aku berdoa supaya mereka cekal kuat dan tabah...kita yang sempurna ini patut la contohi mereka kerana mgkn secara fizikan mereka kekurangan tp dari segi rohani dan smgt mereka, mereka terlalu sempurna pada mata aku..dan akan terus menjadi sempurna di sisi Mu ALLAH..................
 

No comments: