BONDA

BONDA

24 August 2012

kisah raya 2012

emmm salu sgt aku dgr org mengeluh ''alaaa baju raya aku tahun nih x sempat siap la''...bila aku pk2 balik, tu la sapa suruh hntr kat tailor lmbt sgt...tp ungkapan tuh terkena kata ku plak tahun nih..sehari sblm ry tailor msj ckp 'alaa sory la nomie, baju raya x siap lg la, nmpk gy mcm nomi kena beli baju yang dah siap dah la untuk pakai esok''..kuang kuang...nah hamik kau, salu sgt ngata kat org kan, las2 kena kat batang hidung sendiri..tp malang aku berbaloi sbb aku baru ja beli baju kurung ready made kat bazaar p.buntar tu, konon nk spare klu x da baju lerr..masin mulut aku wey, mmg x da baju pun.kebetulan plak aku beli kale hijau, mmg tema hijau pun tahun nih.walopun hijau x sedondon sbb tone kale lari sikit, but it's ok la than never..
 
raya petama ja bejalan sakan ke rumah sedara2 sebelah si suami sampi x igt dunia,,tp mkn tuh aku kurang sikit sbb memikirkan baju kebaya yang masih di dlm genggaman tailor tuh..klu brt naik mmg x muat la baju tuh weyy..
 
raya kedua n ketiga mmg dok umh ja x bejalan mana2 pun sbb husben keja, ok gak la sbb leh rehat kat umh..aku pun pasang la niat posa ganti, dpt la dua hari posa, berbaki lagi 6 hari..ok akn aku usahakan tuk habiskan posa yg tertinggal..
 
ry ke 4 ada jmputan knduri kwen dari old clasmet masa sekolah menengah serdang dulu...lgpun agak dkt, sungai  bakap ja haa..1st time aku jumpa dia lps lama terpisah sjk tahun 2002 dulu..lama gila kan, tp klu x silap aku mgkn aku ada penah jumpa gak kot dlm tahun 2005..mgkn aku yg loss my  memory..balik kenduri singgah umh mentua, perabiskan kuih ry mak, pastu g umh m.ndak milah plak..mcm tau2 aku x da baju ry, dia bg 2lai baju kurung moden..ooohh i like, rezekiiiiiii..baju aunty ju yg dah x muat, bila aku try muat2 elok ja, so aku pun rembat la
 
ry ke 5 ada jmputan kenduri di bandar laguna merbok, my old opismet...sepanjang highway menuju selatan utara lancar ja, dgn bangga nya bawa laju sbb line nk ke selatan mmg jem truk, maklumla cuti ry masing2 dah hbs. ada pulak excident kat tgh jln, lg lg lg jem la kome...
agak sng cari tmpt majlis tuh sbb glemer kan, lps knduri gerak balik ke sik, mula2 sesat gak la, asik terpusing kat jln yg sama ja...tp bkn slh aku, slh kan jln yg jem tuh huhuh. on the way, nmpk mcm2 excident, dlm hati berdoa agar tuhan selamatkan perjalanan kmi sekeluarga dan org2 yg berada di atas jalan ry agar selamat pegi dan balik..amin, doa termakbul, aku sampi gak di pondok tok..pondok yg simpan sejuta kngn antara aku ngan arwah mak n arwah adik. igt kna pegi ry ke 5 mmg x jumpa sedara dah, tp alhamdulillah ada gak org yg masih beraya di umh tok, mcm aku.  balik dari sik, singgah umh kakak aku, si azah hen hen, jmpa la dgn adik aku yg bongsu, baya n beraya umh abah..masa nih la nk bg wit ry kat suma org sbb hari nih ja yang berkesempatan..
 
raya ke 6 aku pun dah stat keja dah mcm besa..tp ok la sbb rini jumaat.sabtu ahad cuti plak sok heheh....

No comments: