BONDA

BONDA

15 August 2012

andai aku pergi

Andai aku pergi..
jika esok ditakdirkan aku tiada lg
apkh insn2 sekelilingku mampu mneruskan hidup sperti azali
mampukah mereka mengharungi 1001 kesulitan dan sejuta satu rutin harian
tanpaku..
apakah mereka akn trus memahatkan memori indh
yg telah tercipta hingga hujung khidupan mereka..
atau apakah saat hilangnya aku di telan tnh bumi
maka hilang lah segala kngn2 itu..
tercatit kah nama ku di setiap benak pikiran insan2 ini..
tidak perlu ku persoalkan terlalu dalam
krna khadiranku di sisi2 kehidupan mereka
hanya ibrt seekor hama di dalam himpunan jerami.
.tiadanya aku di ssi seperti tiada apa2 terjadi...
andai esok aku tiada
tersenyumlah insan2 yang selalu mendoakan kecelaan ku..
bertepuk tgn lah mereka yg sering menidakkan kehadiran aku di ssi mereka
aku buntu dalm persimpangan ini
tp apa yg pasti..
jika aku tidak bernafas lg
apakah pemergian teragung ini akan diratapi..
munculkah pengganti bg kehilangan ini dlm kehidupan insan2 yang merinduiku???

No comments: