BONDA

BONDA

20 May 2014

sekian lama...

emm sekian lamanya aku x updet blog ni..siap kena perli dgn opismet bagai...x sempat tu satu hal, malas pun 1 hal...tapi yang berhal2 nya adalah........x da idea best kot..padahal cerita2 aku sblm ni pun bkn nya best mana pun cuma time tu mood berblog sdg memanggil2 serupa lagu KU SERU dendangan misha omar...emmm ari ni 20 mei 2014..byk hal yg jadi. itu ini serba x kena..


16 mei tahu ni genap setahun abah pergi mengadap illahi


18 mei genap setahun adlan dilahirkan..klu x aku rasa skrg ni mst aku x dpt hirup udara segar sbb masa bersalin kat adlan dulu aku ni bleeding teruk baq hanggg...mcm nak mati pun da,..masa tu mula la PK dgn sapa la laki aku nk kawen klu aku mati...biar la suami dpt calon yang ok ok sbb bkn sng nk jg 4 ketoi askar kat umh tu hehhe..tapi Alhamdulillah masih dipanjang kan umo




18 mei jugak ada jemputan kenduri doa selamat dan juga walimatul urus kawan opis..dulu ex-opimet (shikin, dia wat doa selamat sempena keberangkatan dia untuk tunai kan umrah ke Tanah suci pada 26 mei nnt) dan lg sorang walimatul urus kwn baik merangkap opismet ..jeng jeng cik norain kita lerr sapa lagi..dia sorang ja yg bujang di kimia ni...hevok 1 opis..di arequest nak kan adiah ekon..ok kmi cuba ikhtiarkan..at last dpt jugak tunaikan permintaan dia ..leh jugak la dia pasang di umh baru dia tuh..


20 mei - hari ni kak kepada biras aku meninggal..x pasti sakit apa, cuma yang tahu dia dh lama koma di hosp taiping. innalillah perginya pasti diiringi dengan linangan air mata ank2 nya..ya la umo muda lagi, baru 35 tahun..moga ahli keluarga nya tabah...innalillah..


cakap psl mati nih kan, Allah maha mengetahui segala galanya..bila, di mana, kenapa, dgn siapa, sumanya kuasa Allah..kita x tau kita akan pergi dlm keadaan apa..dalam air??di udara??dalam utan??di jalan raya?? nauzubillah..saya selalu doakan kesihatan yang terbaik buat diri sendiri, anak4, sanak saudara dan juga sahabat handai..kerana saya x sangup lagi merasai kehilangan..peritnya dah pedih itu lah yang menyakitkan jiwa kita.





No comments: