BONDA

BONDA

30 June 2014

ramadhan tiba lagi

Alhamdulillah tahun ni masih diberi kesempatan bernafas untuk merasai kerahmatan dan keberkatan di bulan yang penuh barakah dan penuh dgn 1001 rahmat dari Allah..sebenarnya kan tahun ni merupakan:




Ramadhan ke 9 tanpa mak,
Ramadhan ke 8 tanpa adik,
Ramadhan ke 6 sbg isteri
Ramadhan ke 5 sebagai ibu
Ramadhan 2 tanpa abah....




sedih kan hidup mcm ni, btw life must be go on...Alhamdulillah kini aku kuat dan yakin kerana rintangan2 ini..




nak cerita pasal puasa sebenarnya, semalam 1st day puasa dan smlm juga husband on duty ..so masak simple2 ja la, ayam kurma, telur rebus sambai tumis dan ayam goreng..ayam goreng dlm keluarga aku ni mmg x dpt dipisahkan sebab ank2 mmg hantu ayam goreng..


gambaq? pic setiap mknn yg aku masak mmg sekali2 diupload dlm alam maya ni segan menyelubungi diri..ya la klu nak compare dgn org lain , mskn depa kompom lg sedap..apala sgt yg aku msk ni kan..at least aku msk dr x msk lgsg kn kn kn


puasa kedua plak, aku plan x nk la masak sbb byk lagi lauk yg semalam punya,,so igt nk perangat ja la, kebetulan plak husband keja ..dia berbuka kat tempat keja..tong teng tong tub2 husband call cakap nk balik umah jap ptg ni sbb nk berbuka sesame..ya la mungkin sbb 1st day puasa kmi x sempat bebuka sesama sbb dia dah kena g keja..hhooohoh lari plan aku untuk 'berehat' kat dapur..ok x pa la, aku pun kuar kan ayam dari dlm freezer then sejukkan pastu buat ja gulai pedas..yang lain just goreng ayamas by RAMLEE tu..kurma n sambai telur yg semalam punya tu boleh dikira mcm side dish la kot sbb mknn yang re-heat kan.. nk mkn pun x seronok.. klu aku sorang, mmg aku bedal ja..


lagi satu nak cakap, rasanya syawal kali ni mesti aku x sekurus dedulu, sbb nafsu makan kali ni len mcm ja...sahur pun aku hentam bedal secukup rasa, apatah lagi time berbuka lg lg lg aku pulun mkn.

No comments: