BONDA

BONDA

04 January 2013

tabah lah wahai hidup


Dikelilingi lautan biru, dipayungi langit nan indah..meneruskan langkah  sbg pengembara hidup...mencari tempat untuk berkelana, persinggahan untuk bertapa dan menghirup udara hingga ke nafas paling dalam. Masih berteka teki mencari pengertian kehidupan, namun perlu diteruskan demi menggapai kebahagiaan.  Kebahagian yang masih samar, walau digali dan terus digali ia semakin dalam.. dalam mencari aku masih samar. Harus kah aku menidakkan kebenaran?? Kebenaran yang akhirnya sangat menyakitkan..namun aku terus melangkah untuk mencari sesuatu yang belum ku temui dan akan ku gapainya dengan tangan dan kudrat ku sendiri..Tuhan, kuat kan langkah ku, jangan kau tumbang kan aku terlalu lama, bangkitkan aku sepantas cahaya seperti mana yang telah kau ciptakan. Aku tak kuat dalam melayari ujianmu, aku tak kental dalam mengusung badai ombak yang menerjah.                                                                                                       

No comments: