BONDA

BONDA

04 January 2013

tadika @ 2013


Tahun nih sengaja buat testimony untuk along..sengaja hantar dia ke tadika walopun baru umo 4 tahun..kata orang, kesian sangat la pulok sbb hntr awal sgt, nnt dia bosan g skolah plak sementara nak masuk darjah 1. Tp dah nama pun testimony kan, hasilnya nnt memberansangkan atau pun x, aku akan applikasi plak pada adik3 dia yang lain.insyaallah. mula2 semangat gila nk g skolah, masa 1st week before masuk minggu skolah tuh, tadika tuh ada buat trial untuk hantar anak. Kalau ok, leh proceed terus n hantar kat tadika tuh ja la..tp hantar sesi ptg ja , bkn dari pagi.masa minggu trial tuh dia smgt gila la sbb waktu belajar yg pendek n 5 hari ja..bila masuk minggu persekolahan yang real punya, baru masuk hari ketiga, alin ank kedua aku tuh dah demam teruk..sbb apa??sbb dia dah x da kwn untuk begadh kat umh pengasuh..rindu along la tuh..x penah2 dia bepisah dgn si along tuh..along plak dah mula lontarkan yang dia nk g skolah tuk minggu nih ja, next week and onwards x mo g dah skolah dah..pujuk punya pujuk ok la,  dia mood baik ja la  asalkan kita buat baik dgn dia, pandai bodek hehe..pastuh hari ni 1st day aku uruskan ank g skolah tanpa bantuan suami..kalau 2 hari sblm2 ni kebetulan husband cuti, so sng sikit la nk urus kan 3-3 ank aku tuh..dr smlm asik bedebar PK kan samada boleh ke aku hendel along sok pg..kul 5.45 aku plan nk bangun mandi, tub tub si bongsu tuh yg bangun dulu..klu dia dah bangun alamatnya aku x leh begerak ke mana2 la sbb dia pantang kalau aku x da kat sebelah dia..adusss..kn sng klu ada suami time nih. Las2 aku pun pura2 tido, bila dia tgk aku tido, dia pun tido balik..alhamdulillah..aku pun gegas ke dapur buatkan bubur nasi untuk si bongsu dan terus ke  bilik mandi,buat apa yang patut, mandi cepat2 n ambil wuduk..dah selesai suma, terus solat..haaaaa si bongsu dah bangun...alhamdulillah sempat aku setelkan suma bnda sebelum dia melalak..alin plak x bangun lg, mungkin sbb dmm kot, dia x larat la tu..klu x dia yg plg awal jaga waktu pg2 cenggini..pastu along plak jaga,dia nk tengok CD power rengers la plak.....layan ja la asalkan dia x bebai nk mandi n gosok gigi udah lerrr....aku x larat taip dah la..nnt2 la pulokk naaa...see yaa

No comments: