BONDA

BONDA

18 October 2013

along alin hani dan alan

emmmm musim demam kembali lagi..dan aku lah insan yg paling risau..risau takut ank4 aku terlibat dgn program dan operasi 'demam mendemam' niii...bkn apa, sekali bdk4 ni demam, mmg jiwa aku akan terdera..tp nih la dugaan dan pengorbanan kan...x nama nya 'bonda' klu x berkorban dan jangan gelar diri 'bonda' kalau x sanggup hadapi gelora ank4..

along
kalau demam, otomatik batuk..dan bila batuk otomatik muntah..otomatik aku pun kena la basuh toto yg seberat 3@4 kilo tuh huhuhu..nk kering pun makan masa gak ooo

alin
kalau demam pun akan batuk gak, kalau dah batuk tuh dia akan berkahak..bila berkahak nk becakap pun asik tersekat..kong keng kong keng batuk nya..kahak plak x main la  lega dalam tempoh seminggu..kahak alin nih standard 1 bulan baru mau ilang..apa puny ajns kahak la, punya la degil..

hani
kalau demam, mula la bebai, nk tido bebal..banguntido pun bebai..pendek kata, x boleh silap sikit, mau nya dia nangih smpi stgh jam..dia plak ada penat, bila demam n batuk, mula la penat dia bertandang tanpa diundang...dah datang tuh nak wat camna kan, aku jmput ja la masuk umh kikiiii...tido tgh mlm jgn mimpi la nk lena dgn lelap selelap merawat badan dalam sauna @ spa...asik x leh tido ja, aku la tukang teman....kena pasti kan di tido tutup mata rapat2 baru aku leh tido, kalau x dia akan marah dan makanya akan bersambung lah tangisannya itu....

alan
bdk nih plak, tido mmg x penah lama sbb???sbb asik diganggu gugat oleh hani..hani, kenapa lah dgn hani nih. pantang letak alan atas tilam, mula la dia merayap n gigit cuping teling, hidung, mulut...paling x tahan, hani plg suka gigit dahi alan......

macam2 gelagat ank4 aku nih kan....nih baru sikit aku cerita...sbb masa x izin kan....salam, mohon ampun sbb nk undur diri dah..
daaaaaa


 

No comments: