BONDA

BONDA

23 October 2013

hari yg sedih gilaaaa

Hari ni, aku sedih gila….dalam berjaga-jaga akhirnya ku alpa jugak..

Hani, akhirnya jatuh jugak dari kereta..akibat dari aku buka pintu kereta dari luar tanpa tgk dulu keadaan kat dalam kereta. kalau sblm2 ni, sblm buka pintu keta aku akan mengendap dulu ikut celah2 cermin tgk ank3 aku sandar ke x kat pintu..kalau sandar, aku suruh ank3 aku ganjak sikit ketengah sblm aku buka pintu tuh..
Tp tadi, kalut2 hantar along ke sekolah terus aku turun tuk buka pintu kat belakang…bila bukaakkkk ja tetiba
Gedebuk gedebuk gedebuk….Ya Allah Hani jatuh. Sian dia, aku dpt bayangkan sakit dia camna sbb dia jatuh dalam selut @ lecahan air dek ujan lebat semalam..

Dia tgh syok2 sandar di pintu sambil menikmati kenikmatan susu dumex yang aku bancuh tub2 dia jatuh..adoi aku dapat rasakan perasaan dia..
Menangis lah dia meraung2 tersangat lah kuat, dengan baju n pipi penuh dgn selut..mula2 muka dia tersembam n terhantuk di poket kat tepi pintu tuh, tp aku x sempat nk sambut dia sbb mengejut sangat so dia terus jatuh.. plg sedih, kepala dia yg jatuh dulu…terus aku suruh adli  masuk dlm kelas, angkat hani masuk dlm keta n trus ke umah pengasuh, lama gak dia nangih, aku tau dia sakit, aku tau itu…bonda minta maaf hani sayang.

Sampai di umh pengasuh aku periksa kiri knn hani, baju dia usah dikenang la, habis comot, pipi pun dah kering dgn selut..berpasir ja haaa.. sian kan
Cek punya cek tgk2 kepala dia pun berdarah ada la 3 4 tompok..mgkn sbb jatuh atas batu tar kot.. ya Allah, kau ampun kan lah aku atas segala kelalaian ku ini.. aminnnnnn

No comments: