BONDA

BONDA

23 October 2013

ikhlas dari jiwa


Hari ni sibuk ala ala suam kuku ja, fail dah bg kat dekan tp semua pensyarah dan dekan terlibat dgn meteng majlis yang keberapa kali nya entah la..so aku ni yg x berapa nk ada keja, terpaksa la nulih kat blog sbb kebosanan melanda..smbil writing n mengarang, jenguk2 jap kat FB..sesaja tgk pekembangan kengkawan, Alhamdulillah byk bnda  positif dari reaksi status kwn2 lama..aku jugak yg jarang updet status, tp x da la jarang sgt, Cuma leh kira dgn jari ler kot..tp ada satu status tuh aku tgk kwn aku sedih sgt, gaya penulisan dia mcm dia alami keguguran..sian kan, sebab dlm banyak2 kwn lama, dia la yg kawen paling awal..tahun nih rasanya dah 8@ 9 tahun dia kawen kot tapi masih belum dikurniakan cahaya mata, doa dan harapanku padanya :
“Ya Allah, aku bermohon kepadamu Ya Allah, kau hembus kan la roh di dalam janin sahabatku ini..agar terubat lara nya dan berilah kesempatan dia menjadi seorang ibu dan pemegang kunci syurga buat anak2 nya nanti”..

hanya doa yang mampu aku berikan agar dia dan suami dikurniakan
Sedar x sedar kita tau rezeki dari Allah itu pasti cuma siapalah kita unutk menjangkakan bila, di mana, dan apa yang bakal dianugerahkan pada kita kelak..

Sahabatku, berusahalah dan berdoalah kerana aku yakin rezeki buat mu pasti ada.

No comments: