BONDA

BONDA

13 January 2012

milo dan daun semalu

Kisah nih masa aku darjah 1..smpai skrg aku igt…Setiap hari aku g sekolah akn bawa bekal air milo pns..nasik aku x bawa coz hari2 kmi darjah 1 wjb mkn mknn yg disediakan pihak kantin..waa bgs la sekolah S.K batu lima nih..sumanya pecuma hehheh..hari tuh masa aku dah nek bas nk g sekolah (aku org petama yg nek)..siap dok ats seat lg tuh ha……tiba2 abah aku dtg hulur bkl air milo kat pintu bas..kbtulan lak aku dok x jauh dari pintu bas tuh…aku pun baru tingat yg aku nih telupa nk mik bekal air yg arwah mak ltk ats meja..tp yg aku pelik, penutup bekas air tuh jd senget2 sikit (x tetutup dgn complete)..aku pun ignore ja la…bila dah smpai kat kelas, ada kwn aku minta air sikit coz dahaga katanya..pastuh bila dia minum dia heran n tnya aku ‘’nomi, napa air milo nih penuh dgn daun2’’ aku pun tekejut campur heran n suma2 la..aku dok PK mcm na leh daun2 nih masuk dlm bekas air nih…..x byk ckp, aku buang daun2 tuh n minum mcm biasa sepnjang dlm kls..kringggggg..time untuk lek umh coz dah kul 1 dah….bila kat umh, masa mkn t/hari dgn arwah mak ,aku pun cita la kat mk yg air milo aku penuh dgn daun…n then arwah pun cita la punca2 n sbb musabab mcmna daun tuh leh ada dlm bks…mcm nih, masa bas sekolah smpai, arwah mak baru perasan yg aku lupa bw bks air..so arwh pun soh la abah lari g bg air tuh kat aku…abah pun pulun lari sambil bw air tuh..smpai x smpat pakai kasut haaaaa..masa tgh2 lari tuh, abah tersepak batu n jatuh gedebuk tersungkur atas denai….jgn kata tersungkur, tergolek suma ada haaa…dah la masa tuh gelap sgt..mgkn abah x nmpk jln kot…dah la x pakai baju masa tuh…mst sakit bdn abah kena duri semalu….tergolek la termasuk la dgn bks air aku tuh..penutup dia terbuka, cpt2 abah cari penutup n tutup kan semula bks tuh….abah tgk bas x gerak lagi, dia pun cpt2 bangun dari jatuh tuh n sambung lari g kat bas…fuhhhh seb bek smpat bg kat aku air tuh…Bila aku dgr cita tuh dari arwah mk, jatuh air mata aku..mcm sedih ja cita tuh..betapa abah sangup lari kejar bas, tkut bas jln.bg aku, walopun pengorbanan n kisah nih x berbekas pada hati kalian2 suma, tp bg aku ianya sgt2 menusuk hati n perasaan aku…walopun hnya sekadar nk hntr bks air kat aku, tp harapan n smgt abah tggi untuk sambung niat dia slps jatuh tegolek…mudah2an aku ada peluang untuk bls suma jsa2 abah walopun aku tau aku x kn mampu………

No comments: