BONDA

BONDA

05 January 2012

terkenang zaman dulu kala

td di opis masing masing ungkitkan kngn zmn masa tadika time kecik2 dulu..aku pun x terkecuali tuk kenang kan bnda tuh suma..apa yg plg aku igt, nama tadika aku ialah NURI..syok oo sekolah kat nuri nii..stp hari aku g nuri, aku bw rm 0.20 untuk beli vitamin.time tu klu beli rm0.20 leh dpt 4 biji (RM0.10 = 2 bj) murah kan??? tp itu harga dulu2..skrg mmg x dpt lerr..pastuh time blaja, kmi pulun tul2 blaja..time mkn, kmi akn dgr cikgu2 tolak troli air..masih ku terasa kelazatan air milo suam2 pns yg di bancuh oleh mak mah/ mak lijah klu x silap..sblm balik, cikgu akan edar kan vitamin pada sapa2 yg dah oder di sesi pg..plg juga aku x leh lupa bila ada sorang kwn aku tertelan duit syiling RM 0.05 sen..time tu cikgu2 suma pakat pulun paksa dia 'melepas'' dlm jamban dgn harapan duit tu akan keluar..tp kes tu aku x tau la pa kesudahan dia.time balik plak, abg Die akan mai amik aku..sbnrnya time kecik2 dulu abah aku ada la hire sorang abg ni...org kg aku gak tuk hntr n mik aku dari NURI..sbb kdg2 abah aku meteng la hapa benda la so pyh sikit la nk ikut jadual NURI nii...bila balik ja abg Die mai mik aku..pastuh satu hari tu kasut aku jatuh tgh jln..aku tepaksa minta abg die benti kat tepi jln untuk g amik balik kasut aku..tuk pengetahuan umum, abg die n femly dia begitu rapat dgn femly aku...sgt rapat smpai bila mak aku besalin n pantang kat kg aku di Sik, kak niza (bini abg die) yg akan mai jaga kmi 1 femly..ohh aku rindu saat2 itu..namun ia pantas meninggalkan aku. bak kata pujangga ''biarkan kenangan berbungan di ranting usia''

No comments: