BONDA

BONDA

09 September 2014

11 TAHUN BERLALU WAHAI BAJU

Sdg kusyuk iron bju dlm bilik tgh a.k.a bilik adik aku dok ltk n himpun kain bju n buku2 dia..tetiba mata terpandang sepasang bju kurung ala2 cheongsam.(sbnrnya adik aku baru mai ltk bju tu smlm)...haaaaa bju ni la yg aku cari setelah sekian lma.upanya skrg adik aku yg amik alih pkai bju tu.knapa dgn bju? Apa sejarah bju tu?sbnrnya msa aku sem 1 di poli,umo pun sweet 18 gitew,ada classmate aku ni bdk melaka, bdn agak chubby.dia yg offer bg bju tu kat aku kononnya dia dh x muat pkai bju tu.dia igt aku ni selim melim sgt la kot kan.aku pun amik la dgn hti yg x berapa nk rela, hti yg brt x berapa nk brt hiihii.sbb bju tu kale merah ang ang habaq mai...dedulu kn mna ada trend pkai bju kale striking gitew, pastu plak pattern nya ala cheongsam.almaklumla kwn aku ni kn made in melaka huhuu.so aku amik jugak bju tu, pkai pun sekli ja kot hanya skdr nk amik ati kwn tu.lps tu aku bw blik kg, smpn dlm lemari.tahun demi tahun, kmi pindah umh..pastu pindah umh lg..dlm ati ni sentiasa tingat kat bju tu.niat nk cari tp x tau kt mna nk selongkar sbb 2x pndh umh.klu cari pun sure x jumpa.alhamdulillah upanya adik aku bekenan bju tu n dia amik simpan n dok pakai g kuliah kot rasanya.so smntra bju tu ada d umh aku, beter aku hntam pakai buat kali kedua n seterusnya.terima kasih byk2 pd kwn melaka aku yg sudi bg bju tu, a big big tq to azlina abdullah..bju tu masih elok dlm simpanan.dan most important thing is baju tu still muat dgn aku yeyeyeeeeeeyeee.walopun 11 tahun dah berlalu..alhamdulillah...

No comments: