BONDA

BONDA

02 September 2014

kopi pak belalang

Lps pekena dua sachet kopi brand pak belalang, rasa mcm mata ni asik tekebil2 x mau tutup.puas telentang sana telentang sini, konon paksa mata untuk pejam, tapi makin dipaksa makin pening n pinau mata aku ni..bumi seakan2 pusing 360 darjah..perut melugai, rasa mcm nak cirit birit, macam sakit nak bersalin pun ada..ishh teruk beno penangan kopi ni ..tp kopi ni mmg sedap tapi......adakah masa aku dah sampai?? hehhehe....


alhamdulillah tuhan masih memberi nikmat lidah tuk merasa kelazatan dan keenakan mknn dan minuman.masih dikekalkan nikmat penglihatan (walaupun rabun 350 kiri 200 knn),punyai nikmat pendengaran tuk saling mendengar alunan zikir dan selawat ( dgr dr utube ja smbil dgr smbil buat kja opis), alhamdulillah tuhan masih kekalkan pinjaman sepasang kaki untuk terus melangkah menyudah kan keja2 di pejabat dan bejalan ke surau tuk fardhu zohor dan asar ( fardhu lain buat d umh), kekal dalam nikmat bernafas untk terus menghirup udara segar(walopun skrg byk kes air pollution),masih dipinjamkan dua tangan tuk terus mengangkat tgn tanda berdoa, menyampaikan sedekah dan sepotong doa buat insan tersayang di alam sana.ya allah kumohon kau pinjamkan lah segala deria dan anggota ku ini selama mana hayat ku ada agar ku bisa terus membelai dan mengasihi pewarisku, ku mohon moga deria dan anggota pinjaman ini bisa menjadi saksi kepada tumbesaran anak2 ku. melihat dan menyaksikan sendiri  perubahan demi perubahan yang berlaku selaras dgn peningkatan usia mereka.kdg2 termalu pada sang pencipta kerana adakala aku bongkak dgn pemberian ini, kdg2 hilang rasa syukur seketika tatkala aku diuji dgn sedikit kesenangan.sikit ja la, idak le banyak mana..btul kata org, sng itu ujian dan perit ujian itu hadiah sbnrnya...apa aku merepek ni, alkisah mula2 nk story psl kopi pak belalang ni ja tp terpesong plak..btw ok la, jgn terpesong akidah udah la ya..pendek kata, sayangilah dan hargailah segala apa yg telah dipinjamkan kepada kita khususnya anak2.saya syg ank4 saya walopun aku ni baik sikit ja dari rimau 

No comments: