BONDA

BONDA

02 September 2014

pukul memukul anak....

Kdg2 aku marah dgn diri sendiri sbb memukul @ mendenda anak tanpa sebab.tp jgn slh anggap plak, bkn nya pukul sampai pth tulang selangka yerr..stkt pukul dgn rotan tu standard bg aku n standard bg ank2 aku.kdg2 aku pukul tanpa sbb sbb anak2 aku tu bebai tanpa sebab.so tanpa mencari sbb musabab aku pun bantai ank2 aku.bila tanya ank4, ' along, kakak dan hani, bonda ni garang sangat ka'..ank2 jawab,  x garang pun tp x la baik sgt..hahaaa jwpn yg x boleh blah dr kanak2.kalau mengimbau kngn aku masa kecik2 dulu, mak abh mmg garang, nk bercerita dan bersembang lebih kurang pun takut.tp makin lma, makin membesar keadaan dah berubah.bila bsr, mak dan abh la kawan aku.bercerita itu ini tp 'kawan' aku ni hanya pinjaman yg sementara.kalau dihitung, aku fulltime duduk dgn mak abah hanya selama plus minus 12tahun ja.ok la lbih cikit kot, mgkn dlm 13 tahun.sbb f3 umo 13 aku dh masuk hostel sampai ke f5..hbs f5 smntra nk dpt sambung study aku kja klg pg ptg siang mlm.pastu dpt masuk poli kat kelate.x smpt abih poli, allah dah jemput mak kepangkuannya..tamatlah sdh kisah aku dan mak.yg tinggal hanya memori lampau yg masih terpahat.sbb tu la aku ni bab bab msk mmg fail sikit la..bkn fail ckt kot tp mmg fail trus la..sbb x byk msa aku kt umh, klu cuti skolah pun, blik dr hostel asik nk bercerita itu ini, pastu msk yg masak sdp2 sbb jrg jrg balik la katakan...last2 sampi dh kawen pun x reti masak lg..pdn muka hakuuuuuuu...ok masuk bab balik, nnt ank2 dah bsr, aku pun dh nyanyuk dah kertu, mcmna la hbgn aku dan anak2, mesra bgai kan kwn karib ka , sepi dan dingin ka ar..takut tau, takut sbb rasa mcm ank2 akan bls balik apa yg aku dh buat pada mereka msa kecik2.yala slh sikit, rotan.silap sikit kna cubit.ya allah, kau pupuklah kasih syg di dlm jiwa stp ank ank ku ya allah penuhilah kolam2 hati mereka dgn limpahan cinta kepadamu dan kepada kami ibu bapa mereka.bdk2 ni klu x dipukul dan x dijentik lgsg kang naik kepala plak.last2 klpa kita yg dipijaknya..ya allah,moga dipermudahkan segala urusan kami anak beranak

No comments: