BONDA

BONDA

28 August 2014

andai aku tiada lagi

Andai esok aku tiada..
kenanglah daku apa adanya..
walaupun hanya secebis kemanisan yg aku tinggalkan,
cukup lah membuatkan ia mampu untuk di kng.
segala memori pahit dan kelat yg kupahatkan,
kau patrikanlah ia di pelosok sanubarimu sebagai pedoman dan sempadan di hari muka.
aku hanya insan biasa,
seorang hamba yg biasa,
makhluk jadian tuhan yg biasa lg sederhana,
tiada apa sesuatu luar biasa yg mampu potretkan untuk tatapan.
andai esok aku tiada,
jgn lah mencari pengganti yg sejati seperti ku.
tp kumohon,
carilah pengganti yg jauh lebih baik dan  sempurna dari ku.
sesungguhnya aku tidak mampu untuk memenuhi dan melengkapi setiap kehendak serta permintaan.
carilah insan lain yg mampu menampung lompang2 ketidaksempurnaanku.a
ndai esok aku tiada...
usahlah ditangisi suatu pemergian yg selalu diharap2 kn.
kerana sepanjang hayatku,
kehadiran ini hanya dianggap  menyesakkan..
kini aku telah pergi,
kulapangkan semua kesesakkan itu,
kosong bagaikan tiada apa penghalang untuk setiap pergerakanmu.
sepotong ayt suci ku mohon,
sedekah kan dan sampaikan lah padaku bg melapangkan perjalan ku di alam sana sepertimana kau terasa lapang selepas ketiadaanku.

No comments: