BONDA

BONDA

19 December 2014

19 DISEMBER 2014....emmmmm ujg tahun lagi nmpk gayanya...satu per satu benda yang datang, kdg2 aku lepaskan diri, kadang2 x sempat lepaskan diri sampai termakan diri..emm ujian dalam hidup kan..tik tok tik tok tik tok kakak dah nak masuk tadika untuk umo 4 tahun, along plak nak masuk 6 tahun.along menten pra n tahfiz mcm tahun ni jugak la..tapi............ tapi............. tapi bebanan kewangan dari segi yuran memang x tertanggung la rasanya..jumlah yuran pra, tahfiz along n tadika kakak mencecah melebihi RM 1,600.00. kalah orang nak masuk university plak aku  rasa kan. itu baru yuran tau, x temasuk lagi dgn beg, kasut bagai....kakak tu demanding sikit, nk beg roda la, nak jam pink la, nak jam dora the explorer la bagaiiii..ayakkkkkkk serabu kepala kalau piker ke duit ni. tp td baca dlm paper ada ura2 elaun perumahan akan dikaji semula dan mudah mudahan akan ada pelarasan dan peningakatan dari sebelum ini aminnn..tapi pecaya la aku cakap, hari ni kerajaan umum elaun perumahan naik, esok kompom roti canai naik harga, nasi lemaka naik harga, masuk jamban pun dari dua kupang terus jadi lima kupang.


emm azam tahun 2015, nk bawa anak2 g becuti..harap2 tetunai la impian aku ni. sian ank2 asik Tanya ja. bkn sbb nk ikut sgt cakap n demanding yg ank2 buat tapi sekali sekala apa salahnya kan, untuk erat kan hubungan dlm keluarga dan silaturrahim pun semakin meningkat. dan kalau betul la elaun perumahan mmg naik, jadi.....mmg kompom la aku akn bw ank2 pegi becuti yehaaaaaaa

No comments: