BONDA

BONDA

03 December 2014

Tuhan,
tenang kan hatiku setenang unggas berkicauan.berkicau riuh namun mereka tetap tenang.
kuat kan imanku  sekuat karang dilaut.walau badai memukul mereka tetap disitu.
hapuskan gelodak2 resah dipangkal hati.syak wasangka seakan menjadi penghuni tetap di lmn itu.
was2 seakan2 pula peneman setia.mgkn gelora badai semalam yang menjadikan aku begini.
badai yg memberi kesan hitam, sesaat pun tiada dilupakan.manakan pula seminit untuk dihapuskan dari ingatan.
tuhan, yakini aku dgn ketentuan ini.jadikan aku seorang hamba yg benar2 redha dan ikhlas dengan takdirmu.
tidak ingin ku salahkan takdir, kerana tanpa takdir ini tak mungkin aku disini.belajar dari kehampaan, berbekalkan kekecewaan, berlandaskan sedikit kebahagiaan maka jadi dan wujudlah aku yang kini..
syukur Allah kerna masih meminjam kan udara padaku untuk kuperbetulkan diri.
ingin ku berbakti pada insan yang masih memerlukan aku.
andai hari ini aku ditendang, kalau esok aku dibuang, aku pasrah kerana aku telah mengenal erti hidup melalui episod lalu.
x ingin ku ulangi episod kedua kerana ia cukup menyakitkan.memikirkan pun sudah cukup memuak kan, apatah lagi melaluinya sebagai kenyataan.
tuhan, kuatkan aku, kental kan aku, yakini ku, pasrahkan aku dalam setiap langkah menuju pengakhiran hidupku.
kaulah sebaik baik perancang.

No comments: