BONDA

BONDA

09 December 2014

Allah kata semua yg hidup akn mati, semua yg bernafas akan menemui jln 'pulang'. Allah x kata yg tua akn mati, allah x ckp yg uzur akan mati.allah pun x ckp yg duduk d ICU akan mati.allah cakap yg hiiiiiiidupppp akn mati.x kira usia, di mana dan bila sumanya akan mati, manusia, haiwan, pokok2 suma nya ada riwayat yg tersendiri.jgn kita angkuh menilai titik noktah hidup seseorang.beramal lah, beribadat lah, berhijrah lah semampu boleh.aku pun bukan kaki ibadah, bkn teman masjid, bukan juga rakan sejadah di hening2 pagi.sekadar mencukup kan solat lima waktu.di laman sunyi ni ja aku mampu memberi nasihat kpd diri sendiri dan untuk org lain.kalau mampu buat alhamdulillah, pada yg belum mampu mcm aku ni usaha lah ke arah yg lebih 'benar'..bkn x buat ibadat lgsg, tp sekadar kais pagi mkn pagi, kais ptg mkn ptg...klu x kais x mkn la kan .teringin nk berubah, teringin nk jd lebih dkt dgn allah tp hati ini hitam pekat sgt..ssh nk berubah..hitam pkt pun tidaklah sampi aku berbuat mungkar.nauzubillah..seksanya aku bila ssh nk menjaga percakapan, tajam nya lidah aku ni bisa membunuh perasaan insan lain.jenis yg ckp dulu fikir kemudian mmg jd habit aku.kdg2 aku minta maaf, kdg2 terlalu takut nk bersemuka dan mohon kemaafan.

No comments: