BONDA

BONDA

09 December 2014


Kdg rasa seolah2 nak menyelam. nak menyelami ke dasar hati2 insan diluar sana.nak tahu kebenaran ttg kita, apa yang org rsa ttg kita, apa yg org jelik ttg kita.klu sekadar ditanya mungkin mulut boleh menipu dan menidakkan kenyataan.bila mata bertentang mata, manusia bisa menidakkan apa yg diiyakan.dan boleh jd mengiyakan apa yg sepatutnya ditidakkan.mgkn sbb nk jg hati dan perasaan kita.ahhhh  x nak tahu itu semua, cuma yg nak tahu macammana nak selami stp keping2 dan bongkah2 hati yg lmbut,keras, pdt dan jitu.nak kenali diri sendiri melalui hati org lain.aku nk sgt tau sbb aku x la sebaik mana, apatah lagi nak sempurna di mata manusia.tp kdg2 bla dah tau kbnrn ttg diri, takut x boleh terima hakikat plak, bahkan menidakkan kenyataan.rasa kesal plak sbb amik port dlm bnda remeh ni kan.sbnrnya ni bkn bnda remeh tau, mgkn ni slh satu cara tuk motivasi diri.apa yg kurang kita tambah, apa yg baik kita majukan.apa yg pahit kita maniskan.apa yg pns kita sejukkan.kita sejukkan hati2 yg pns dan 'berpeluh' dgn kita.ada ker yg berpeluh dgn kita,of coz la ada yunk oiii.nak nak plak org yg mcm aku ni, laser x betempat.akai seminit.dah terlaser baru nk pikir 'eh ehhhh lasernya aku tadi'..dahtu mula la nak meroyan sorang2 sbb resah gelisah sbb dah sakitkan hati insan lain.diruangan maya ni aku dgn rambang dan rawak nya nk mohon ampun ats khilaf bicara, ada yg mkn ati,ada yg luruh jantung sbb aku..minta mahappp ya kengkawan..(pdhl x da org baca pun entry aku aku, perasan glemer tu harus lah ada baq hanggg).tp btul la org ckp,kerna mulut bdn binasa.igtn tuk diri sendri, jg2 dan rawati lidah kita kerna ia bisa mencengkam kita di esok hari..

No comments: